آرامش محصول فکر نکردن نیست
آرامش محصول فکر نکردن به انبوه مشکلاتی است که
ارزش فکر کردن را ندارند ...
خاطرات عمر رفته در نظرگاهم نشسته
در سپهر لاجوردی آتش آهم نشسته
ای خدای بی نصیبان طاقتم ده،طاقتم ده
قبله گاه ما غریبان طاقتم ده،طاقتم ده
(ساغرم شکست ای ساقی رفته ام ز دست ای ساقی)2
در میان توفان
بر موج غم نشسته منم در زورق شکسته منم ای ناخدای عالم
تا نام من رقم زده شد یکباره مهر غم زده شد بر سرنوشت آدم
ساغرم شکست ای ساقی رفته ام ز دست ای ساقی
تو تشنه کامم کشتی در سراب ناکامیها ای بلای نافرجامیها
نبرده لب بر جامی میکشم به دوش از حسرت بار مستی و بد نامیها
موج غم نشسته منم در زورق شکسته منم ای ناخدای عالم
تا نام من رقم زده شد یکباره مهر غم زده شد بر سرنوشت آدم
ساغرم شکست ای ساقی رفته ام ز دست ای ساقی
(حکایت از که کنم؟ شکایت از چه کنم ؟)
خود به دست خود آتش بر دل خون شده نگران زده ام)2
بر موج غم نشسته منم در زورق شکسته منم ای ناخدای عالم
تا نام من رقم زده شد یکباره مهر غم زده شد بر سرنوشت آدم
تو تشنه کامم کشتی در سراب ناکامیها ای بلای نافرجامیها
نبرده لب بر جامی میکشم به دوش از حسرت بار مستی و بد نامیها
بر موج غم نشسته منم در زورق شکسته منم ای ناخدای عالم
تا نام من رقم زده شد یکباره مهر غم زده شد بر سرنوشت آدم
ساغرم شکست ای ساقی رفته ام ز دست ای ساقی
بار الها ...
همین امشب :
گره از کار عزیزانم بگشای ...
تا صبح فردا :
فارغ از هر رنج وگرفتاری
شادی دلهایشان را نظاره گر باشم ....
آمین یا رب العالمین
نام دیگر قیامت یوم حسرت است ....
و آنان را از روز حسرت بیم ده ، آن گاه که داوری انجام گیرد و حال آنکه آنها اکنون در غفلتند و قصد ایمان آوردن ندارند ..
روز حسرت و پشیمانی گویاترین عنوان برای پشیمانی و ندامت بسیار از انسانها در روز قیامت است کافران از کفر وگمراهی خود
گناهکاران از معصیت و نافرمانی خدا در برخی از اعمالشان و حتی برخی مومنان صالح از اکتفا به میزان کم عبادت و بندگی خود حسرت و یا
غبطه میخورند ...
خدایا ما فقرا و مستمندان در این دنیا که حسرت خوردیم .. و حسرت خوردیم ... لااقل روز حساب از حسرت خوردگان قرارمان نده ..
آمین ....
چرا صالحان دچار مشکلات هستند و مجرمان وگنهکارا ن در رفاه به سر میبرند ؟؟
از آنجا که خداند اولیا خود را دوست دارد لذ اگر خلافی کنند فورا آنا را با قهر خود میگیرد تا متذکر شوند
چنانچه خداوند در قرآن میفرماید اگر پیامبر سختی را که ما نگفته ایم به مانسبت دهد با قدرت او را به قهر خود میگیریم (سوره حاقه آیه 44)
همچنین اگر مومنین خلافی کنند چند روزی نمیگذرد مگر آنکه گوشمالی شوند
اما اگر نااهلان خلاف کنند خداوند به آنات مهلت میدهد و هرگاه مهلت سر آمد آنان را هلاک میکند (سوره کهف آیه 59 )
واگر امیدی به اصلاحشان نباشد خداوند حسابشان را تا قیامت به تاخیر میاندازد و به آنات مهلت میدهد تا پیمانه شان پر شود ( سوره آل عمران آیه 178 )
به یک مثال توجه کنید :
اگر قطره ای چای روی شیشه عینک شما بریزد فورا آنرا پاک میکنید
اما اگر همان قطره چای روی لباس سفید شما بچکد صبر میکنید تا به منزل برسید و لباس خود را عوض کنید
و اگر همان قطره روی فرش بریزد آن را رها میکنید تا مثلا شب عید به قالی شویی ببرید ..
خداوند نیز با هرکسی به گونه ای رفتار مینماید و براساس شفافیت یا تیرگی روحش کیفر او را به تاخیر میاندازد ...
ججت الاسلام قرائتی